2013年12月6日

Nelson Mandela 1918 - 2013

Our deepest fear is not that we are inadequate.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
It is our light, not our darkness that most frightens us.
We ask ourselves, Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?
Actually, who are you not to be?
You are a child of God.
Your playing small does not serve the world.
There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you.
We are all meant to shine, as children do.
We are born to make manifest, the glory of God that is within us.
It's not just in some of us ; it's in everyone.
And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same.
As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.
Nelson Mandela -1994 Inaugural Speech
私たちが最も恐れているものは、私たちが無能だということではない。
私たちが最も恐れているものは、私たちには計り知れない力があるということ。
私たちが最も恐れるもの、それは闇ではなく、私たちの光り。
私たちは自分に問いかける。「私が光り輝き、素晴らしく、才能があり、わくわくするほど魅力のある人なのだろうか?」
実際にそうでない人なんているのだろうか?
あなたは神の子。
あなたが遠慮しても世界の為にはならない。
あなたが周りの人に気をつかって、縮こまってしまうことは賢明なことではない。
私たちは皆、子供たちのように光り輝くためにいる。
私たちは、私たちの内なる神の光りを表現するために生まれてきた。
それは、限られた人の中だけにあるのではなく、すべての人の中にある。
そして私たちが自分の光りを輝かせるとき、無意識的に他の人にも同じように自分の光りを輝かせていいんだと許可を与えることになる。
私たちが自分の恐れから解放されたとき、私たちは存在するだけで、他の人々も恐れから解放することができる。
http://www.uniforme.jp